Recrutari

CUM DECURGE INTERVIUL COMPANIEI AERIENE FLYDUBAI

CUM DECURGE INTERVIUL COMPANIEI AERIENE FLYDUBAI

In aceasta perioada compania FlyDubai a anuntat mai multe recrutari de personal de bord. Va amintim care sunt cerintele pentru a devein insotitori de bord la aceasta companie low cost din Emiratele Arabe Unite::

  • Detinerea diplomei de bacalaureat.
  • 1 an de experienta de munca in domeniul Relatii Clienti, Relatii cu Publicul sau Vanzari (experienta ca insotitor de bord la o companie aeriana internationala constituie un avantaj).
  • Fluenta in Engleza (scris si vorbit).
  • Detinerea unui pasaport valid, fara restrictii de calatorie.
  • Sa nu ai tatuaje sau piercing care nu pot fi acoperite discret.
  • Inaltime de minim 158 cm decult/a.
  • Prima etapa o constituie probele online, pentru aplicatia initiala avand nevoie de CV si 2 poze full body. De asemenea se solicita minim 1 an exerienta in customer service.
  • Dupa trimiterea aplicatiei va urma un assessment online, in care sunt testate logica, limba engleza si profilul aplicantului. Ai de rezolvat situatii si trebuie sa alegi ce ai face. Testul scris la engleza este de nivel mediu spre avansat. Ti se da un timp limitat si foarte multe intrebari pe baza catorva texte. Nici testul de logica nu este extrem de usor, insa nu trebuie sa le rezolvi 100% pentru a trece de aceasta proba.
  • Va urma video-interviul pentru care trebuie sa ai camera web. sa te inscrii pe platforma si sa raspunzi la 4 intrebari. Raspunsurile se inregistreaza si apoi vizionate de echipa de recrutare. Intrebarile sunt:

-Tell us a little about yourself and your work experience.

-Based on what you know about being a flydubai Cabin Crew member, why would you like to join us?

-In your opinion, what is great customer service?

-Is there anything else you would like to add in support of your application for this role?

4. Dupa interviul online urmeaza poate cea mai lunga perioada de asteptare. Poate dura cateva saptamani sau chiar 3-4 luni vei primi invitatia la interviu daca ai trecut de aceasta preselectie riguroasa.

*Datorita faptului ca flydubai a venit in Romania prin intermediul unei companii de recrutare, mai poti fi chemat si la preselectia organizata de aceasta companie locala, constand intr-o discutie cu agentia din Romania si o sesiune de informare cu privire la probele de interviu.

5. Assessment Day si probele finale dureaza 2 zile la care participa chiar si 5-6 recrutori. AD consta in inregistrarea participantilor, proba de grooming (inaltimea minima este de 1,58m), o scurta prezentare a companiei si un test format din 2 parti:

  • prima parte, 20 probleme de matematica simple (de facut conversii valutare si de dat rest unor clienti care au cumparat diverse produse sau bilete, mai usor ca probele online)
  • partea a doua, 10 intrebari pe marginea unui text (testul de limba engleza). In total timpul de lucru este de maxim 1 ora. Se accepta 2-3 greseli. Testul de engleza si matematica sunt apreciate separate, ca atare trebuie sa obtineti punctaj minim atat la engleza, cat si la matematica si nu in general.

6. Dupa acest test are loc prima selectie, cand unii candidate sunt trimisi acasa.

7. Urmatoarea proba este proba de grup. Veti fi impartiti in grupuri de 5-6 persoane si fiecare va primi o foaie cu o situatie: Sunteti cabin crew pe un zbor care avea o intarziere la sol de 5 ore; comandantul a decis sa incepem serviciul la bord. Pasagerii au inceput sa se planga. Aveti o lista de 13 plangeri pe care trebuia sa le prioritizati in ordinea importantei. Prima parte consta in exercitiu individual, fiecare avand 10 minute sa se gandeasca in ce ordine rezolva plangerile si de ce le rezolva in ordinea respectiva. Doar apoi grupul are la dispozitie 8 minute sa cada de acord asupra ordinii in care rezolva plangerile pasagerilor si la fel, sa argumenteze de ce a ales acea ordine. Un recrutor va sta la masa pentru a observa modul in care se lucreaza. In final acesta adreseaza intrebari legate de deciziile grupului.

8. Dupa aceasta proba are loc a doua selectie si cei ramasi intra la Role play. Cei eliminati primesc feedback cum ar fi: ai vorbit prea putin, nu te-ai implicat, ai parut nesigura pe sine, ai vorbit peste colegi, nu ai ascultat alte opinii, pari timida si nu ti se aude vocea etc.

9. Proba de role play este un exercitiu in care va vor fi testate abilitatile de customer service. Veti intra in sala doi cate doi si veti lucre cu 2 recrutori. Pe rand veti fi clientul nemultumit sau reprezentantul firmei care a oferit acel serviciu slab ca si calitate (de exemplu esti receptionera la un hotel, iar colega este clientul nemultumit a carui camera nu este gata sau esti cabin crew si eu pasager e nemultumit pentru ca in spatele lui e un copil care urla si bate cu pizioarele in scaunul sau si vrea u alt loc, desi aeronava era plina). Recrutoarea va dori sa va puna in situatii dificile si vrea sa auda ca gasiti solutii (asculti, iti ceri scuze, explici situatia, oferi solutii). Ai la dispozitie exact 2 minute, dupa care se inverseaza rolurile.

10. Urmeaza inca o runda de eliminari si sesiune de feedback.

11. Interviul final poate avea loc in aceeasi zi sau in urmatoarea, in functie de cati candidate ajung in aceasta faza a interviului. La acesta participa alti doi recrutori. Unul isi va lua notite, altul intreaba. Acesta este structurat in doua parti: discutie despre persoana ta si o parte cu intrebari de customer service. Interviul dureaza aproximat o jumatate de ora. Raspunsul final se primeste in alte cateva saptamani.

Flydubai este o companie lowcost care nu ofera cazare, dar plateste o diurna pentru cazare care acopera o chirie decenta. Nu au zboruri cu ramanere decat in maxim 10 destinatii, restul fiind zboruri turnaround. Biletele cu discount se ofera pentru tine si familia apropiata, in numar nelimitat pe zborurile flydubai, Emirates Airline si Air Arabia si pot fi accesate dupa primele 6 luni de zbor. Totodata se ofera asigurare medicala, stomatologica si diurna pentru transport, procent din vanzarile la bord si un venit mediu de 10.000-12.000 dirhami.

Foto: site-ul oficial al companiei aeriene