Mini-ghid de interviu pentru viitori însoțitori de bord
Din momentul în care ai găsit un anunț interesant de recrutare echipaj de cabină, trebuie să începi completarea formularului de aplicare în cazul unu interviu de tip Assessment Day AD sau prin pregătirea dosarului de candidat pentru a participa la un Open Day (OD). Nu uita că, în funcție de calificările tale regăsite în CV și scrisoarea de intenție, recrutorii vor selecta candidații eligibili pentru a participa la interviuri. Dacă nu îndeplinești criteriile stabilite de compania aeriană, inclusiv experiența, cunoștințele de limbă străină, nivelul de educație, înălțime etc., nu vei fi invitat să participi la interviu.
1. Pe parcursul unui OD, toți candidații sunt rugați să prezinte documentele unuia dintre ofițerii de recrutare și să răspundă la întrebări tipice: De ce ne-ai ales? Ce știi de această meserie și de ce ai ales-o? Dacă totul merge bine, seara vei primi un e-mail sau un telefon sau poți primi chiar pe loc o invitație să participi la următoarele probe. În cazul în care compania aeriană te invită de la început la un AD, documentele tale ar trebui deja depuse prin intermediul formularului de aplicare de pe pagina lor de internet. Formularele de înscriere trebuie completate cu atenție și corect.
2. Următoarea etapă a procesului de angajare include testarea scrisă sau orală. Multe companii aeriene dau teste de limbă engleză sau alte limbi pentru a testa competența de comunicare a candidaților. Alte companii aeriene chiar vor da un scurt test de matematică bazat pe diviziune, conversie valutară, multiplicare, calculul fusului orar etc.
3. Candidații trebuie, de asemenea, să treacă printr-un Test de Aspect, după cum îmi place mie să îl numesc. Acesta înseamnă că trebuie să dai dovadă de îngrijire a aspectului fizic, să demonstrezi că ai o anumită înălțime și capacitatea ca pe vârfuri, desculț, cu mâna întinsă deasupra capului să atingi o anumită înălțime.
4. Companiile aeriene caută persoane bine pregătite și, cel mai probabil, ar putea să pună grupuri de candidați în scenarii ipotetice de rezolvare a unor probleme legate de clienți, supraviețuire, serviciu la bord (role play sau numită și in-fligt situation), solicitându-vă să răspundeți corect. Înainte de a răspunde la orice întrebare, reține întotdeauna că în primează siguranța, apoi serviciul oferit pasagerilor. Arată-ți abilitățile de oferi un serviciu de calitate și că ai experiență în relații publice, cu clienții, rezolvând cu atenție problemele clientului și într-o manieră utilă. Asigura-te că pasagerul pleacă fericit, astfel încât recrutorul să vadă în tine o persoană pregătită să facă față cerințelor clienților atunci când ești la zbor. Dar ce este un serviciu de calitate? La bordul unei aeronave, oferirea a diferite produse este o activitate care ar trebui făcută într-o manieră civilizată, arătând atenție și răbdare oaspeților, toate acestea cu un zâmbet din inimă. Serviciul pe care îl furnizezi nu înseamnă numai servirea călătorilor cu alimente, băuturi sau vânzarea de produse duty-free (fără taxe vamale), ci și anticiparea nevoilor lor, astfel oferind un serviciu excelent. Trebuie să demonstrezi recrutorilor că poți reprezenta imaginea companiei foarte bine prin abilitățile tale. De asemenea, este foarte important să te documentezi și să ai multe infomații de geografie, gastronomie, dar și despre diferențele culturale și culturi din întreaga lume înainte de a participa la un interviu. În acest fel poți găsi soluții și oferi la bord un serviciu elaborat și complex.
5. În timpul exercițiilor de creativitate sau de grup trebuie să prezinți abilități de interacțiune, deoarece este vorba despre lucrul în echipă; recrutorii nu sunt foarte interesați de subiect, ci mai degrabă de cât de bine vă descurcați voi cu situația dată și de carisma personală. Nu ignora ideile cuiva și dă-le tuturor colegilor șansa de a vorbi. Arată faptul că poți fi de ajutor și încearcă să nu fi în dezacord cu nimeni. Fiind un viitor membru al echipajului de cabină, una dintre sarcinile tale este de a face pe colegii tăi să se simtă confortabil și să-i ajuți atunci când au nevoie.
6. Când depui CV-ul, când ai Testul de aspect sau în timpul interviului final s-ar putea să primești și mai multe întrebări tipice, precum: “De ce ați aplicat la compania noastră” sau “Ce știți despre noi?” etc. Înainte de orice interviu trebuie să îți faci temele, deoarece majoritatea companiilor aeriene doresc să știe cât de interesat ești de ei. Aceasta este o practică uzuală, iar cel mai bun loc pentru a obține cele mai recente informații despre compania aeriană este site-ul lor. Ar trebui să citești știri generale despre rutele lor, avioane noi, cele mai recente premii, companii aeriene partenere sau chiar cunoștințe generale din aviație. Dacă ești întrebat “De ce doriți să deveniți stewardesă?”, “De ce să vă angajăm?” sau doar “Spuneți-mi ceva despre dvs.” ar trebui să fii specific și să arăți în ce alte domenii asemănătoare ai obținut cea mai mare interacțiune cu clienții. Arată că ești o persoană pozitivă, adaptabilă, auto-motivată, dispusă să întâlnească o mulțime de oameni noi, gata să învețe lucruri noi și să lucreze într-un mediu cu ritm rapid. De asemenea, menționează experiența de lucru relevantă și realizările cu care ai contribuit la job-ul anterior. În alte situații ți se poate cere să descrii situații diferite atunci când ai ajutat pe cineva sau ai oferit un serviciu neașteptat de bun clienților. Nu uita să răspunzi cu o situație reală, explicând cum te-ai comportat în grup, arătând ceea ce ați făcut și rezultatul. Practic, trebuie să arăți abilitățile de rezolvare rapidă a problemelor și de comunicare deschisă.
7. În continuare, candidații care au avut succes vor trece la partea interviului final (FI), care este ultima etapă, față-în-față cu recrutorii. Acesta va include o sesiune de grup sau sesiune unu-la-unu cu echipa companiei. În această parte a selecției intervievatorii pot să pună din nou câteva întrebări tipice sau chiar să dezvolte subiecte bazate pe CV. Acum este momentul să arăți competențele relevante dobândite în activitatea curentă sau anterioară și să le conectezi cât mai mult posibil la rolul echipajului de cabină. Aceste informații oferă recrutorilor o perspectivă asupra motivelor și percepțiilor tale.
Mult succes și pregătește-te alături de mine pentru un zbor spre succes!
