Interviuri

Cum este sa fii pilot pentru Presedintele Mexicului – interviu cu Eduardo Velazquez

Cum este sa fii pilot pentru Presedintele Mexicului – interviu cu Eduardo Velazquez

Eduardo Velazquez și-a început cariera în aviație în 1976. Mai întâi s-a alăturat unei companii aeriene mexicane ca însoțitor de bord. În următorii 4 ani a zburat și în același timp a studiat pentru a deveni pilot. În timp și-a găsit post ca pilot în aviația VIP-Executive și timp de patru ani a fost pilotul fostului președinte al Mexicului. Chiar dacă acum nu mai zboară și este Directorul de Operatiuni în cadrul firmei sale din New Mexico, afacerea sa este legată tot de aviația privata. Noi îi mulțumim pentru acest interviu acordat în exclusivitate și îi dorim succes în continuare.

Ce te-a motivat să devii pilot?

Sunt o persoană foarte fericită și îmi place să ajut oamenii. Cariera mea de pilot este ceva care m-a fascinat și m-a umplut de satisfacție. Din ziua în care am început să zbor nimic nu mai este la fel. Încă din copilărie am fost întotdeauna fascinat de avioane, dar îi promisesem tatălui meu că voi termina o universitate, voi obține diploma de licență și că mai apoi voi studia ceea ce mi-a plăcut întotdeauna: aviația. Am urmat două școli: una situată în Mexico City, School of Aviation Mexico (unde am studiat pentru a deveni pilot privat) și ulterior am mers la Opaloca, în Florida, pentru a-mi obține licența de pilot comercial la Flight Safety School.

Cum motivezi viitorii piloți să fie la fel de buni ca tine?

Mai întâi răspund întotdeauna la întrebările lor și vorbesc despre cariera mea. Îi încurajez să fie buni studenți și chiar consider că simplul fapt de a călători îi va motiva să vadă și mai mult. Îi duc să vadă diferite tipuri de avioane, le arăt ce trebuie făcut în carlingă. Desigur, le povestesc despre diferite evenimente prin care am trecut la zboruri pentru a învăța din experiența mea.

Care sunt pașii pentru a trece un interviu ca pilot la companie aeriană privată?

A zbura cu o aeronavă depinde de mulți factori:

  1. Deținerea licenței de pilot comercial
  2. Trecerea testelor de aptitudine medicală
  3. Ore de necesare
  4. Prezenta ta de spirit
  5. Fluenta in limba engleza si nu numai
  6. Cunoasterea graficelor de navigatie Jeppessen
  7. Cunoasterea aeronavei pe care operezi
  8. Examene luate (aptitudini si cunostinte).
Ne puteți spune câteva dintre calitățile pe care ar trebui să le aibă orice pilot?

Calitățile pe care trebuie să le aibă un pilot sunt dragostea și afecțiunea pentru profesia ta. Să te străduiești întotdeauna să fii profesionist în meseria ta, să obții note excelente la examene și, mai presus de toate, studiază continuu. În aviație este întotdeauna foarte important să studiezi diferite limbi străine. Astfel vei avea o comunicare mai bună cu personalul turnului de control, mecanici, echipaj și cel mai important cu pasagerii noștri VIP, deoarece aceștia pot fi de naționalități diferite de ale noastre.

Ce înseamnă serviciul VIP pentru piloții pe un private jet?

Pentru noi, ca piloți, toți oaspeții din aviația executivă sunt întotdeauna VIP, deci trebuie doar să maximizăm securitatea și să le oferim confort.

Ați avut vreodată de-a face cu un conflict cu echipajul sau clientul VIP?

În toți anii petrecuți în aviația privată am avut o singură dată o problemă cu un boxer profesionist care câștigase la Las Vegas. Zburam cu el și echipa sa înspre statul unde locuia. Dar am fost nevoit, din cauza comportamentului pasagerului, să contactez biroul nostru de control pentru a le spune ce s-a întâmplat. I-am anunțat că nu voi mai zbura cu el niciodată, întrucât îl consider un pasager turbulent (cod roșu). De asemenea, ar trebui să existe armonie între piloți și însoțitorul de bord pe orice zbor, nu numai pe cele executive. Tocmai pentru a evita neînțelegerile am o întâlnire înainte de zbor cu tot echipajul, astfel încât să ne cunoaștem, să oferim informații despre condițiile rutei, precum și timpul de zbor. Acest lucru este și în beneficiul oaspeților. În ​​cazul în care pasagerii cer ceva, echipajul va cunoaște deja informațiile.

Care credeți că este cea mai mare amenințare pentru companiile aeriene / aviație în aceste zile?

Cele mai mari amenințări în acest moment pentru aviație sunt: ​salariile mici, companiile aeriene low-cost și, fără îndoială, pandemia Covid 19.

Care a fost cea mai periculoasă situație cu care v-ați confruntat pe parcursul carierei?

În cariera mea am avut două incidente care mi-au marcat viața. Pe zborul Los Angeles-Mexico City am fost anunțați prin radio că a fost raportată o bombă la bord. Așa că a trebuit să chem și să-l direcționez pe Șeful de Cabină pentru a pregăti protocolul de urgență. Echipajul a pregătit pasagerii pentru o urgență planificată, dar totul a fost o amenințare falsă. Al doilea a fost o discrepanță tehnică, o diferență de 3 grade la unul din instrumente. La sol, mecanicii ne-au spus că, din fericire, am ajuns la timp, deoarece aceasta ar fi putut cauza un accident grav.

Știm că unele avantaje ale colaborării cu pasageri VIP sunt uimitoare…

În aviația executivă, pentru mine nu există beneficii foarte diferite. Desingur, suntem cazați la hoteluri de lux, salarizarea ne permite să mâncăm ceea ce ne place și ne bucurăm de viața în locuri uimitoare, pe plaje celebre sau stațiuni de schi. Când avem câteva zile de pauză putem face mult mai mult, cum ar fi să ne facem mini-excursii pentru a cunoaște locul și a vizita muzee.

Ați putea să ne împărtășiți care este diferența dintre un pilot la comercial și unul la privat?

Există multe diferențe, întrucât într-o companie aeriană comercială avem zboruri lunare, rute stabilite și diurnă stabilită. În plus, există o oră de plecare, precum și programele stabilite de autoritățile aeronautice și avem protecția unei uniuni. În aviația executivă suntem guvernați de ora de plecare a pasagerului VIP. El decide când decolăm. Nu avem toate informațiile exacte, deoarece VIP-ul ar putea să-și schimbe planurile cu privire la un zbor chiar dacă suntem în aer. Avem rute mult mai puțin stabilite în executiv. Zburăm în funcție de nevoile VIP-urilor și nu există un sindicat care să protejeze echipajul dacă compania privată consideră că ai făcut o greșeală. La ambele tipuri de companii semnezi un acord de nedivulgare a diferitelor informații, dar în aviația executivă se mai pune un foarte mare accent pe acest contract și diplomație, chiar și după încetarea contractului de muncă. Discreția este cel mai important lucru.

Știu că aveți aceste acorduri de confidențialitate active chiar și după ce ați renunțat la zbor pentru o companie privată. Ați putea totuși să ne spuneți câteva dintre VIP-urile pe care le-ați avut la bord?

Desigur, vă voi spune cu plăcere. Am avut ocazia să zbor cu importanți directori din Mexic, secretari de stat, artiști, cu fostul președinte al Columbiei și familia sa, cu sportivi de talie mondială. În cele din urmă, timp de 4 ani, am fost pilotul personal al fostului președinte al Mexicului. Însă cam atât vă pot spune…

Un venit uimitor vine odată cu interacțiunea cu oameni celebri din întreaga lume?

Nu există alte venituri suplimentare în aviația privată în Mexic sau cel puțin în compania pentru care am zburat. Am semnat un contract care îmi preciza salariul și atât.

Clienții VIP au voie să stea în cabină pentru a decola și ateriza?

În conformitate cu reglementările aeriene și a autorităților aeronautice, niciunui străin nu i se permite să fie în cockpit steril. Numai un alt pilot poate intra atâta timp cât supraveghează o rută, este examinator sau reprezintă compania sau producătorul aeronavei, atâta timp cât certifică orice componentă a acesteia. Dacă stewardesa are strapontina în carlingă, îi este permisă accesul doar la decolare, aterizare și cand ne face vizitele de siguranță la fiecare 20-30 minute. Ei sunt singurii oameni cărora li se permite accesul în cabină.

Ați avut vreodată niște cereri amuzante de la VIP-uri?

DA! De obicei, majoritatea pasagerilor cer întotdeauna lucruri foarte ciudate, în special mese. După cum știți, în aviația executivă un meniu VIP este gestionat în așa fel încât oaspeții să poată comanda ceea ce le place. Un secretar de stat mi-a cerut mâncare mexicană, altul mi-a cerut burgeri de la Wendy’s, altul mi-a cerut tortas și tacos mexicani, altul mi-a cerut un platou cu fructe de mare de la un anumit restaurant din New York și aș putea continua să vă vorbesc despre multe altele.

Cum vă gestionați viața privată?

Din păcate, în aviația executivă până când ieșiți din aeroport, nu vă puteți planifica viața privată împreună cu familia și prietenii. În aviația comercială, așa cum v-am spus, aveți o listă de zbor, astfel încât să vă puteți planifica viața în avans. Între zboruri aveți 5 zile libere, dar în executiv nu există așa ceva, poate puteți zbura mult sau uneori puțin.

Ce ați sfătui tânăra generație care ar dori să devină piloți?

Le-aș spune că în primul rând trebuie să se asigure că aviația este dragostea lor. Trebuie să vă bucurați de o profesie de pilot sau însoțitor de zbor, deoarece vă oferă multe lucruri bune și satisfacții în viață. Întotdeauna trebuie să-și amintească rădăcinile, de unde vin și unde merg. Nu uitați eforturile familiei dvs. de a vă oferi tot ce este mai bun. Acesta ar fi sfatul meu.