Viata ca stewardesa

Intamplari de pe zbor (1)

Intamplari de pe zbor (1)

Atunci cand te pregatesti sa fii insotitor de bord, la zbor trebuie sa iti asumi si riscurile meseriei. Nu toate zborurile se desfasoara in conditii normale, nu toti pasagerii se comporta impecabil. Desi tinem minte putine intamplari dragute sau chiar haioase, de cele mai multe ori tindem sa le uitam. Ne raman bine intimparite in minte situatiile medicale, urgentele rezolvate la bord si pasagerii recalcitranti. Asadar, pentru a fi mai bine pregatiti pentru ce urmeaza sa infruntati in aviatie, v-am pregatit o serie de intamplari prin care au trecut atat cursantele mele, dar chiar si eu.

Pasagerul indragostit – Mirela, Ryanair & Buzz airline

Cel mai simpatic moment a fost pe un zbor din Dublin un zbor lung, plin cu pasageri care cereau de toate. Am avut un pasager pe toata durata zborului care incerca din rasputeri sa mi dea numarul lui de telefon. L-am refuzat cu zambetul pe buze de mai multe ori, iar la sfarsitul zborului si-a cerut scuze, spunandu-mi ca sunt foarte profesionala. Cu toate acestea, in momentul debarcarii, s-a pus in genunchi in fata sefei de cabina. A cerut-o pe ea in casatorie cu o cheie (daca cu mine nu i-a mers), spunandu-i ca este cheia de la inima lui. A fost foarte amuzant momentul pentru toti. De asemenea, imi amintesc ca la primul zbor am avut un grup de doamne care mergeau la Ciampino si una dintre ele isi serba ziua de nastere. O colega de-a dumneai m-a rugat daca putem face un anunt la interfon, iar cu aprobarea sefului de cabina am facut chiar eu anuntul. Am invitat pasagera in fata cabinei, spunandu-i ca am gasit un document ce ii apartine. Cand a ajung in fata i-am explicat doamnei ca era doar o scuza pentru a o felicita. Bineinteles ca toti pasagerii au inceput sa cante la multi ani, ceea ce a fost foarte emotionant.

Pasagerul turmentat – Ana-Maria, Gulf Air

Zborurile de India sunt si vor fi mereu o provocare! Uneori pline de pasageri multumiti care-ti ofera acele scrisori de compliment, alteori cu pasageri turmentati. Urma sa zburam la Delhi si inainte de a incepe imbarcarea, tot echipajul a fost anuntat de catre colegii de la sol ca vom avea un pasager putin ametit. Ni se ceruse sa nu-i mai oferim alcool si sa fim atente la comportamentul lui pe parcursul intregului zbor. Avand reclamatii de la pasagerii care-i erau in preajma si explicandu-i-se ca nu i se poate oferi alcool pentru conditii de siguranta, ne trezim cu pasagerul recalcitrant in bucatarie. Jignea tot echipajul, gesticula incercand sa ne faca sa intelegem ca atunci cand el vrea alcool, noi trebuie sa-l servim. Vroia nu doar un pahar cu wiskey, dar si o bere si chiar acum! Situatia devenise destul de urata, asa ca am chemat Seful de cabina pentru a calma spiritele. Vocea de barbat a managerului a dat rezultate si dupa minute bune de contradictii, pasagerul si-a cerut iertare pentru comportamentul lui deplasat. I se promisese un pahar de alcool daca, pentru urmatoarele 50 minute, se va intoarce la locul lui si nu va mai deranja pe nimeni. Spre surprinderea tuturor, pasagerul s-a calmat si a asteptat in liniste scurgerea timpului pentru a-si primi “recompensa”.

Mesaj de la un copil – Simona, SmartLynx

Poate nu este neaparat un zbor preferat, ci mai mult o amintire dulce. Aveam un zbor de noapte in Turcia, care este in general mai dificil datorita solicitarilor continue primite de la pasageri. Dupa primul sector a trebuit sa fac curat pe unul din randurile unde statuse un baietel de vreo 7-8 ani cu tatal sau. Pe tot parcursul zborului se uitase la noi in continuu cu cea mai inocenta fata posibila. Dupa ce au plecat am gasit pe masuta un desen cu 2 maini impreunate pe care scria in limba engleza “Stay strong”. Pentru mine a fost unul din cele mai frumoase momente traite la bord.

Pasagerii turbulenti – Experienta mea la Qatar Airways 

Inainte de revelionul din 2008, pe ultimul zbor operat intre Bahrain-Doha, de doar 25 de minunte, aveam doar 74 de pasageri la bord. Dintre acestia, 4 calatoreau in regim VIP deoarece erau membri membri ai familiei regale. De la imbarcare am stiut ca vor fi problematici, prin atitudinea de superioritate afisata fata de noi. Vroiau atentia echipajului sa fie indreptata doar asupra lor, sa fie serviti cu absolut tot ce se aveam de la catering fara a urma regulile de siguranta impuse la aterizare. Nu vroiau sa isi puna centurile de siguranta, sa inchida masutele si telefoanele mobile, iar un altul inca nu iesise de la toaleta. Ba mai mult, au inceput sa abuzeze verbal colegele care lucrau in acea zona. Ca Sefa de cabina trebuia sa rezolv situatia rapid, pentru a putea transmite capitanului faptul ca intreaga cabina este sigurantata pentru aterizare. Deja ii cerusem cateva minute, timp in care a survolat inca odata Doha, pentru a convinge pasagerii sa ne urmeze instructiunile. Nemaitinand cont ca fac parte din familia regala, pe un ton extrem de ferm le-am cerut celor patru certareti sa faca ceea ce ii rugase echipajul. In timp ce vorbeam ca “de la barbat la barbat” am profitat de faptul ca erau socati ca li se vorbeste de sus. Rapid le-am legat centurile de siguranta si am ridicat spatarul scaunelor, iar colegele s-au ocupat de asezarea masutelor si suporturilor de picioare. auţă la 2 dintre ei. Injuriile care ne-au fost adresate atat stewardeselor, cat si la adresa companiei m-au determinat sa ii cer capitanului solicitarea unui echipaj de securitate după aterizare. Am retinut pasagerii turbulenti la bord prin debarcarea celorlalti doar prin usa din fata, ei fiind asezati pe ultimele randuri. Personalul de securitate impreuna cu doi politisti din garda regala i-au preluat si ne-au dus pe toti la sectia de politie din aeroport pentru declaratii. Intre timp imi informasem superiorii de problema aparuta, mai ales ca urma sa fim dusi cu totii la sediul politiei din Doha pentru alte audieri. Am fost retinuti pana la 6:00 dimineata, toti cei care ne audiau incercand sa ne faca sa renuntam la a mai declara ceva. Cum capitanul nu a vrut sa se implice in problema, a scris doar un scurt raport si l-a trimis companiei, fara a veni sa ne sustinta in fata politiei. Asadar am avut noroc cu o colega de la birou care spre dimineata a reusit sa obtina aprobare de a ne duce acasa, dupa ce un tip indian prezentat de politisti ca traducator ne-a “tradus” declaraţiile in araba. Insa problema era grava fiind implicati membri ai familiei regale si in mai putin de 3 ore eram deja duse la tribunal pentru proces. Avusesem timp sa scriu un raport catre companie de 9 pagini, adresat direct CEO-ului, un dus si odihna de nici jumatate de ora. La tribunal avocatul liniei aeriene ne-a spus ca fusesem pacalite, ca acel traducator nu era unul autorizat, declaratiile in engleza nu coincideau cu cele in araba si de aceea aveam de depus noi marturii. Ma asteptam sa fiu in uniforma 2-3 ore, insa am ajuns sa o port 14 ore. Noroc ca inainte chiar ma odihnisem, ceea ce nu faceam pentru asa un zbor scurt, si astfel am fost apta de un proces incheiat cu bine pentru stewardese, dar si de o intrevedere imediata cu directorul departamentului nostru. Am fost felicitate pentru actiunile luate, am primit scrisori de apreciere din partea managementului, iar la scurt timp am fost promovata ca Director de Servicii.

*Daca ai trecut si tu prin diferite intamplari pe zbor si vrei sa le impartasesti cu cititorii nostri, ne poti scrie pe adresa de email contact@nicoletagherman.ro

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *