Viata ca stewardesa

20 DE ATRIBUȚII ȘI RESPONSABILITĂȚI ALE STEWARDESELOR

CE ATRIBUȚII ARE O STEWARDESĂ ÎN AVION?

Te-ai întrebat vreodată care sunt atribuțiile și responsabilități unei stewardese odată ce a ajuns la bordul aeronavei sau chiar dinainte?

Ar fi bine să cunoști toate sarcinile echipajului de cabină încă din faza de interviu pentru a arăta recrutorilor că știi deja ce ai de făcut atunci când vei îmbrăca uniforma companiei. Mai mult, îți va fi mai ușor să răspunzi la întrebarea tipică “Ce știți despre jobul de stewardesă?” Dacă ai deja experiență de muncă în domeniul Relații Clienți, atunci este important să cunoști cât mai mult posibil și domeniul aviației, dar și compania aeriană pentru care aplici. Majoritatea liniilor aeriene vor oferi gratuit un curs de pregătire care durează 6-7 săptămâni, extrem de intens, pentru a acumula informații despre procedurile liniei aeriene, supraviețuire, securitate, echipamente și proceduri de siguranță, depresurizare, amerizare, combaterea incendiilor, acordarea primul ajutor, comunicare, factori umani, bunuri periculoase etc. Așadar, cu cât ști mai mult dinainte, cu atât mai ușor îți va fi pe parcursul cursului de aviație.

Mai jos vei găsi 20 de îndatoriri importante pe care trebuie să le îndeplinească echipajul de cabină în timpul serviciului:

• 1. Să fie imaginea perfectă și imaculată a companiei aeriene când poartă uniforma, din momentul în care părăsește casa și până la întoarcere;

• 2. Să participe la ședința de dinaintea zborului (briefing) la timp și să răspundă la toate întrebările. În acest timp, echipajului i se atribuie zona de lucru în diferite sectoare ale cabinei sau în bucătărie. Tot atunci, Purserul (șef/ă de cabină) și echipajul de zbor (comandant, primul ofițer) oferă toate informațiile necesare zborului, cum ar fi: numărul de zbor, timpul de zbor, altitudinea de croazieră, produse speciale comandate de unii pasageri, dacă există persoane cu dizabilități la bord sau minori neînsoțiți. De obicei, șeful de cabină va pune membrilor echipajului de cabină întrebări privind siguranța, securitatea și serviciul, pentru a se asigura că toată lumea este la curent cu cele mai recente proceduri.

• 3. Să verifice dacă are cheile de la containerele de Duty Free și cele cu produse alcoolice și toate documentele necesare pentru zborul respectiv, folosite pentru a oferi informații echipajului care preia avionul la destinație, în bucătărie, pentru închiderea containerelor conținând alcool, produsele Duty Free sau chiar documente de imigrări necesare echipajului etc .;

• 4. Să se prezinte la timp la aeronavă pentru a efectua verificări de siguranță și securitate, controale specifice zonei de lucru;

• 5. Să se asigure că aeronava este curată și ordonată;

• 6. Să preia produsele de catering și bucătăria înainte de sosirea pasagerilor (dacă i-a fost atribuită această zonă de lucru);

• 7. Să primească clienții la bord, să-i direcționeze la locul lor și să îi asiste pe cei mai vârstnici, mamele cu copii, minori neînsoțiți sau persoanele cu dizabilități;

• 8. Să informeze pasagerii despre procedurile de siguranță ale aeronavei printr-o demonstrație manuală sau video;

• 9. Să securizeze cabina înainte de decolare/aterizare (toți clienții sunt așezați, cu centura de siguranță fixată strâns, toate bagajele de mână sunt depozitate în compartimentele de deasupra capului sau sub scaunele din față, ieșirile de urgență nu sunt blocate etc.);

• 10. Să repete în gand, în timpul decolării, procedurile de urgentă (comenzi care trebuie date în timpul unei evacuări, tipul de aeronavă și ușă/ieșire de urgență din apropiere și modul acesteia de operare etc.);

• 11. Să comunice cu echipa si pasagerii (să facă anunțuri, să răspundă la întrebările oaspeților), dovedind abilități remarcabile de interacțiune, astfel încât cu toții să aibă un zbor plăcut;

• 12. Să gestioneze în mod calm situații neașteptate și stresante, reacționând repede la orice problemă de siguranță sau securitate și să acorde primul ajutor pasagerilor, dacă este necesar;

• 13. Să servească alimente și băuturi în timpul zborului într-un mod profesionist și să dea dovadă de respect, atentie la detalii, empatie atunci când este cazul. Dacă stewardesa lucrează într-o clasă premium (business sau clasa întâi), caracteristicile fotoliilor si a mini-apartamentelor de la bord trebuie să fie descrise tuturor oaspeților. Totodată mai trebuie să prezinte produsele oferite, să discute preferințele meniului și a băuturilor.

• 14. Să furnizeze servicii excelente în timp cand face vânzări de produse Duty Free (fără taxe vamale) sau când oferă alte produse aflate la bord;

• 15. Să convingă pasagerii să se înscrie în programul de fidelizare al companiei aeriene și să interacționeze cu aceștia în timpul zborului;

• 16. Să pregătească cabina pentru aterizare la timp, asigurându-să că toate bagajele sunt re-depozitate în locația lor, bucătăriile sunt securizate, pasagerii sunt așezați, cu centurile fixate;

• 17. Să se asigure că toți clienții debarcă în siguranță după aterizare și efectuează controale de securitate pentru a găsi orice bagaje rămase în cabină;

• 18. Să completeze toate documentele necesare (stocurile barurilor, a produselor duty-free);

• 19. Dacă e cazul, să scrie rapoarte referitoare la diferite probleme sau evenimente care au avut loc pe zbor și au fost sau nu rezolvate de către echipajul de cabină;

20. Nu uita ca o stewardesa trebuie sa se concentreze pe rezultatul pozitiv in orice situatie negativa, sa arate pasiune pentru zbor si angajamentul de a oferi un serviciu de 5*. Intotdeauna va avea grija de persoanele cu care vine in contact, fie acestea colegi de zbor, la birou, echipa de curatenie sau pasageri.


			

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *