SFATURI PENTRU STEWARDESE LA ÎNCEPUT DE CARIERĂ
De fiecare dată când ne întâmpinăm oaspeții la bordul aeronavei, trebuie să ne amintim că zborul pentru unii pasageri, atât de atrăgător, după cum se pare, poate fi și o experiență plină de provocări. Gândiți-vă la clienții sau colegii care nu au călătorit niciodată cu avionul! Sper că următoarele atribuții pe care le puteți lua și ca sfaturi aplicate pe parcursul experienței mele de zbor de mai bine de zece ani, îți pot face munca mai ușoară și de ce nu, memorabilă. Sunt sigură că ceea ce vei face va inspira pe unii colegi sau călători.
– Verifică întotdeauna echipamentele de siguranță din zona ta, chiar dacă ai zburat cu aceeași aeronavă cu o zi înainte. Nu se știe niciodată dacă inginerul a înlocuit un echipament și apoi l-a plasat greșit.
– Siguranța și securitatea primează, așa că scurtează servirea pasagerilor dacă este necesar și cereți scuze pasagerilor printr-un anunț.
– Asigură-te că ai toate documentele valide asupra ta. Nu vei să fii scoasă de la un zbor către S.U.A. doar pentru că ai uitat că pașaportul a expirat acum o zi.
– Consultă lista pasagerilor înainte de îmbarcarea pasagerilor și verifică care sunt oaspeții speciali, și anume: VIP, membrii familiei regale, minori neînsoțiți etc.
– Încearcă să reții numele și unde stau pasagerii importanți (cei care zboară frecvent cu linia voastră aeriană, VVIP) și să li te adresezi pe nume (lucru apreciat întotdeauna).
– Reține numele și naționalitatea căpitanului, dar și alte detalii importante despre zbor. Există mulți călători care întreabă: “Cine este căpitanul”, “Care este durata zborului?”, “Există vreun loc vacant?”, “La ce oră ajungem?”, “Vom ajunge la timp?”, “Îmi voi pierde conexiunea?” (în caz de întârzieri),” Unde este direcția Mecca?” (când zbori pentru companiile aeriene din Orientul Mijlociu).
– Acordă extra atenție pasagerilor cu nevoi speciale, în special celor cu probleme de sănătate. Verifică disponibilitatea oricărui medic sau asistent medical la bord, în cazul în care vei avea nevoie de ajutor ulterior.
– Înainte de un zbor spre o altă țară, află detalii despre destinație, cultură, obiceiuri locale, condiții meteorologice, cuvinte utile, locuri de vizitat sau ce și unde să mănânci. Ajută foarte mult la interacțiunea cu pasagerii atunci când vor să știe ce pot face în vacanța lor.
– Copiiilor și mamelor care călătoresc cu sugari oferă-le pachetele speciale la începutul îmbarcării, deoarece mai târziu nu vă vor deranja. Aceste pachete pentru copii conțin uneori o carte de colorat, creioane, o sticlă pentru suc, jucării, scutece, biberoane cu sticle de lapte, creme sau chiar pudră pentru bebeluși.
– Înainte de plecare oferă ziare sau reviste, pături sau perne suplimentare dacă este necesar.
– Memorează meniul din clasa Economică, dar și cel din Business / Clasa I și chiar meniul echipajului. Se poate întâmpla să nu mai ai meniu vegetarian, dar în același timp să oferi alte meniuri, cu ajutorul celorlalți colegi care lucrează în clasele superioare sau în bucătărie. Sau poți să ai un pasager care întreabă chiar de la momentul îmbarcării dacă ai ceva vegetarian la bord. Ia întotdeauna numărul scaunului, verifică disponibilitatea produsului vegetarian și revino la oaspeți cu un răspuns exact.
– Păstrează în permanență actele tale de identitate, portofelul și obiectele de valoare în siguranță, în geantă, încuiată (dacă are cifru). Nu o debloca în fața pasagerilor sau a altor colegi, deoarece nu vrei să pierzi ceva la sfârșitul zborului. Banii și telefoanele pot fi înlocuite, dar dacă pierzi ID-ul sau alte documente de echipaj, atunci este posibil să nu zbori timp de câteva săptămâni până când vei obține altele noi.
– Întotdeauna pregătește dulciurile și coșurile de pâine la sol, de asemenea cărucioarele folosite pentru servirea mesei și a produselor de la bar, tăvile pentru băuturi calde, paharele etc. Numără tăvile cu mâncare, astfel încât să te asiguri că nimic nu lipsește pentru serviciu. Nu vrei să auzi remarcile dure ale unor pasagerii dacă nu ai ketchup la bord…
– În timpul zborului nu sta singură, deoarece s-ar putea să te simți somnoroasă. Interacționează cu echipajul și clienții. Oferiți-le o băutură caldă și discută cu ei, fără a bârfi compania.
– Dacă ai un zbor lung, între servicii mergi în jurul cabinei și supraveghează clienții. Mai ales în timpul nopții trebuie să știi tot ce se întâmplă în cabină chiar și atunci când lumina este estompată.
– În timpul zborurilor pe distanțe lungi, la fiecare 30 de minute oferă apă și suc pentru oaspeți pentru a fi hidratați.
– Dacă un pasager pare să consume prea mult alcool, informează-i și pe ceilalți membri ai echipajului. Pune o hârtie în bucătărie și scrie numărul scaunului pasagerului, numărul și tipul băuturilor pe care le-a consumat. În acest fel, colegii vor fi informați si pregătiți să refuze politicos o altă băutură acelui pasager.
– Orice problemă medicală trebuie asistată imediat, cu calm. Informează-i pe colegi cum evoluează starea persoanei în cauză și continuă să verifici pasagerul chiar și după recuperare.
