“Cautati oportunitati si aplicati constant” – Interviu cu Denisa, fosta cursanta, stewardesa VIP
Inca de la cursul de Silver Service am vazut in Denisa o persoana pasionata de aviatie, careia ii plac provocarile si adepta unei vieti dinamici. A avut oportunitatea sa faca parte din una dintre cele mai mari companii aeriene din lume, Emirates Airline, fiind cabin crew in cadrul acesteia timp de 7 ani. A fost o experienta extraordinara pentru care este recunoscatoare. A lucrat o perioada in industria modei, iar dupa ce a absolvit cursul nostru VIP am chemat-o la interviul pe care il organizam pentru o companie privata. Era pregatita sa inceapa un alt capitol si sa treaca la nivelul urmator, cel al aviatiei corporate.
Cum te-a ajutat experienta ta de viata si munca sa treci de interviuri in general?
Inainte de a deveni cabin crew, eram event planner. Acesta este un job dinamic si complex, care iti ofera sansa sa iti dezvolti aptitudini precum: comunicare, organizare, teamwork, atentie la detalii, punctualitate, customer service, munca sub presiune, multitasking etc. Toate acestea au contribuit la reusita mea in a deveni stewardesa. De asemenea, personalitatea ta conteaza, trebuie sa te potrivesti si sa rezonezi cu jobul pe care il doresti, Cred ca acest lucru se simte, iar recrutorii, in general, isi dau seama de la prima impresie pe care o faci.
Cum au fost probele de la VIP in comparatie cu cele din aviatia comerciala?
In urma cursului de Silver Service Course for V.V.I.P. oferit de voi am fost invitata direct la interviul final pentru rolul de VIP cabin crew. Probele din aviatia comerciala au fost, in primul rand, mult mai multe. De la probe in scris, probe de grup, pana la interviul final, toate acestea au facut ca procesul sa fie unul mai lung. In schimb, in cazul meu, procesul de recrutare pentru VIP a fost scurt si la obiect. Am participat la un interviu la Bucuresti, unde am avut sansa sa-mi prezint portofoliul, aptitudinile si experienta profesionala.
De ce crezi ca esti potrivita pentru acest post de VIP crew?
In primul rand pentru ca este un domeniu care imi place, iar cand faci ceea ce iti place, se vede si se simte si incerci sa dai mereu 100%. Apoi, datorita experientei mele profesionale de pana acum si a aptitudinilor pe care le-am dezvoltat pe parcurs, consider ca rolul de VIP cabin crew imi vine manusa.
Cum te-ai pregatit pentru aceasta meserie in aviatia corporate?
Inca de cand eram cabin crew in aviatia comerciala am inceput sa ma pregatesc pentru rolul de VIP. M-a ajutat mult faptul ca am lucrat in Business Class si ori de cate ori am avut ocazia, m-am oferit sa lucrez si in First Class. Asa am preluat gustul a ceea ce inseamna sa lucrezi intr-un mediu VIP, incepand de la serviciul oferit, mediu, proceduri, produse, pana la pasageri. Totul este la un alt nivel, asteptarile sunt mult mai mari, dar si satisfactia ta este pe masura in momentul in care reusesti sa depasesti asteptarile oaspetilor.
Un alt aspect de mentionat aici este si cursul de Silver Service oferit de doamna Nicoleta Gherman, unde am intrat in detalii importante referitoare la tot ceea ce inseamna serviciu pentru pasagerii VIP. Consider ca doar o persoana cu experienta in domeniu iti poate preda in detaliu tot ceea ce se intampla in spatele cortinei, astfel incat sa reusesti sa oferi un serviciu impecabil. Interactiunea din timpul cursului m-a ajutat sa inteleg mai bine unele aspecte ale acestui rol si sa descopar lucruri la care nu m-as fi gandit vreodata. De la multele tips & tricks, la toate intrebarile la care am primit raspuns si pana la portofoliul pe care m-a ajutat sa mi-l creez, cursul acesta a consolidat fundatia de cunostinte pe care o aveam, pregatindu-ma pentru rolul de VIP cabin crew.
Cum este training-ul in aviatia corporate?
Training-ul pe care l-am primit in aviatia comerciala a fost intens. Foarte intens. Doua luni in care am invatat totul de la zero conform legislatiei aeriene din Golf. Incepand cu tipurile de aeronave, pana la proceduri in caz de urgente in timpul zborului sau la sol, cazuri medicale, tehnici de autoaparare, proceduri de prim ajutor, grooming si pana la serviciul oferit pasagerilor.
Insa cel pentru aviatia VIP a fost si mai intens pentru ca a trebuit sa invat intr-un timp si mai scurt, de doar 6 zile toate procedurile conform regulilor din Europaun. Compania angajatoare mi-a oferit gratuit scolarizarea pentru a obtine atestatul EASA. Totodata am facut un curs de cateva saptamani de conversie, incheiat cu un curs de servicii la bordul aeronavelor VIP conform standardelor noului angajator.
Am obtinut astfel un bagaj urias de informatii acumulat intr-un timp destul de scurt. Insa instructorii au fost exceptionali, iar prin studiu intens si multa practica, am reusit sa trec toate examenele cu brio, fiind pregatita pentru toate provocarile care vin cu acest job.
Ce amintiri placute ai de pe zbor?
Am foarte multe amintiri frumoase de pe zboruri. Ce imi vine in minte acum este un zbor de Londra pe care l-am primit din stand-by, deci nu era programat. Eu speram sa primesc zi libera, pentru ca se intampla sa fie si ziua mea de nastere tot atunci. Zborul a fost greu, am muncit mult, insa colegii au fost minunati si au reusit sa transforme zborul intr-unul special. Desi nu spusesem nimanui ca este ziua mea, sefa de cabina a aflat acest lucru din sistem si au complotat toti ca sa-mi faca o surpriza. Am primit cadouri din duty free si un tort personalizat. Am facut o mica ‘petrecere’ impreuna cu pasagerii in business class lounge. Deja stiau si pasagerii ca eu sunt sarbatorita zilei si toata lumea a fost foarte receptiva si implicata in a-mi face ziua una speciala, chiar daca eram la munca. Imi amintesc mereu cu drag de zborul acesta si pretuiesc toate amintirile frumoase pe care le-am acumulat pana acum.
Ce sfaturi ai pentru viitorii VIP Cabin Crew?
Nu renuntati. Chiar daca uneori poate parea coplesitor sau imposibil, nu renutati, continuati sa cautati oportunitati si aplicati constant la joburi.
Pregatiti-va din timp pentru acest rol si pentru interviuri prin participarea la cursuri specifice care va pot aduce informatii noi despre domeniu sau prin dezvoltarea aptitudinilor necesare acestui job (gastronomie, customer service, Silver service, bulter courses etc.)
Networking. Un profil pe LinkedIn bine pus la punct si o activitate constanta pe aceasta platforma ar putea deschide noi usi.