Interviuri

“Eforturile nu se compara cu experientele ce vor urma!” – Calin, fost cursant, insotitor de bord

“Eforturile nu se compara cu experientele ce vor urma!” – Calin, fost cursant, insotitor de bord

Pe Calin l-am intalnit la unul din cursurile noastre. Avea 24 de ani si isi dorea sa devina insotitor de bord cat mai curand si la cea mai buna companie aeriana din lume, Qatar Airways. A studiat Litere, Germana-Engleza si s-a angajat la un hotel tocmai pentru a avea experienta in domeniul Relatii Clienti. Imaginea sa preferata era sa se vada in uniforma unui insotitor de bord, iar in cateva luni ne-a trimis poze in uniforma.

Cum te-ai pregatit pentru aceasta meserie?

M-am pregatit in prima faza citind pe internet despre oameni care sunt sau au fost cabin crew, cateva clipuri pe youtube, in general chestiuni despre desfasurarea interviurilor. Dupa aceea, am inceput urmatoarea etapa, si anume cursurile private. M-am interesat mai bine despre acest job si am facut cursul vostru, predat de doamna Nicoleta Gherman. De la dansa am invatat foarte multe si am dobandit mai multa siguranta de sine in ceea ce priveste aceasta meserie.

Sunt o persoana empatica, rabdatoare, atenta si cu spirit de echipa. Asa ca nu mi-a fost frica si am mers la cat mai multe interviuri. A fost o modalitate excelenta de a exersa probe diferite si sa rezolt erori cauzate de mine sau nu, in colectiv sau individual.

Cum ai trecut peste perioada pandemiei, cand au fost mai putine interviuri?

Toate incercarile mele au necesitat un efort crescator, care reprezinta o mica parte din aceasta pregatire: drumuri lungi, somn insuficient, dar care merita in totalitate. Pandemia, cred eu, ne-a demoralizat pe toti, intr-un fel sau altul, mai mult sau mai putin. Frica de virus, izolarea si limitarea mobilitatii au fost de-a dreptul stresante.

Ce ne poti spune despre interviurile la care ai participat?

Primul interviu a fost cu Qatar Airways, unde am ajuns la interviul final. A fost un proces lung care a durat 3 zile. Am abordat-o pe Nicoleta, instructorul vostru, desi nu facusem inca un curs cu dansa pentru a ii cere parerea despre pozele mele. Compania imi ceruse alt set de poze si dupa ce am discutat cu dansa am realizat ca aveam intentia sa trimit poze complet neconforme cu cerintele, destul de intunecate si cu barba. Mai apoi, pentru ca am avut o zgarietura pe incheietura mainii, la vedere, tot cu dansa m-am sfatuit cum sa refac setul de poze cerut in plus la cateva saptamani diferenta. Acea problema minora a incetinit considerabil procesul meu de recrutare la Qatar. Cea care ne-a incurajat in toate aceste 4 luni de asteptare, atat pe mine cat si pe mama mea a fost tot Nicoleta Gherman. Din fericire Golden Call-ul a venit de Pasti, ceea ce a fost un moment de fericire pentru toti.

Intre timp am fost si la interviul SmartLynx. Imediat dupa o tura de noapte am plecat din Sibiu spre Bucuresti. Am raspuns la intrebarile puse de recrutor si dupa aproximativ o saptamana am primit mail de la companie cu privire la inceperea trainingului. Nu imi venea sa cred ca am acum nu una, ci doua oferte in mana.

Cum a fost training-ul ca viitor insotitor de bord?

Training-urile de la ambele companii au fost foarte intense. La SmartLynx acesta s-a desfasurat in doua etape: prima etapa a fost online, a durat doua saptamani si a inclus parte teoretica impreuna cu teste. A doua etapa a fost partea practica, ce a avut loc in Cehia. Aici am avut ocazia de a experimenta cu adevarat toate procedurile invatate in training-ul online. La Qatar in schimb am fost chemat in Doha, unde timp de cateva saptamani am invatat totul de la 0, conform cerintelor Autoritatii de Aviatie Civila din Qatar. Au urmat vizitele tipurilor de aeronave pe care urma sa zburam. In final, la compania araba, am avut de operat zboruri de familirizare si abia dupa aceea am inceput munca propriu-zisa.

Cum e viata de insotitor de bord la cea mai buna companie aeriana din lume, dat fiind faptul ca este o companie de 5*?

Am avut nenumarate experiente deosebite, atat in training, la practica si in continuare la zbor. Proba de inot a fost una dintre cele mai distractive experiente. Procedurile de evacuare din simulator au fost presarate cu mici peripetii hazlii. Intr-o saptamana de training, am avut ocazia de a vedea 4 tari, printre care Norvegia si Danemarca. Insa ca si cabin crew, intr-o saptamana am avut ocazia sa aterizez si in 5 tari! Am parte de zboruri minunate, cu ramanere peste noapte pe diferite continente in fiecare luna.

Am vizitat foarte multe tari in ultimele sase luni. Pe lista mea de locuri preferate, primul loc il ocupa Noua Zeelanda. Pe locul al doilea este Islanda, iar pe locul al treilea se afla SUA. Alte locuri de care sunt interesat sunt Dubai, Abu Dhabi, Bali si Tailanda.

Un sfat pentru cei care sunt la inceput de drum…

Depuneti eforturile necesare, studiati ce se preda la training-uri, cultivati-va spiritul de echipa si, cum ne spunea Nicoleta la curs, zambiti chiar daca sunteti barbati! Eforturile nici nu se compara cu experientele ce vor urma!