Interviuri

“CERUL ESTE AL MEU” – STEFANIA, FOSTA CURSANTA, STEWARDESA LA AVION EXPRESS

“CERUL ESTE AL MEU” – STEFANIA, FOSTA CURSANTA, STEWARDESA LA AVION EXPRESS

Înainte să devină stewardesă, Stefania avea o viață normală, liniștită, cu noțiunea de familie de zi cu zi, însă in adâncul sufletului ei era dorința arzătoare de a deveni stewardesă. Mi-a mărturisit că de fiecare dată când avea acest gând îi apărea un zâmbet pe buze, de parcă ar fi fost îndrăgostită, un zâmbet inocent, dar plin de emoție.

Ce te-a motivat să fii stewardesă?

Sinceră sa fiu nu știu de unde am prins aceasta dorința arzătoare de a deveni stewardesa, însă știu ca am vrut sa am acest job de când eram o copila si îmi placea sa “îmi fac bagajul”. De fiecare dată când priveam cerul aveam o deplina liniște in suflet.

Pana acum, cea mai mare realizare a mea este aceea de absolvire a unei școlii de însoțitor de bord și bineînțeles in sfârșit fac ceea ce mi-am dorit, sunt stewardesă! Aveam momente când îmi spuneam că nu voi reuși să am acest job, dar Dumnezeu mi-a arătat că sunt capabilă și demnă de acest domeniu. 

Cum te-ai pregătit pentru interviuri?

Am aflat despre cursurile pentru viitori cabin crew prin intermediul unei prietene și începusem să iau lecții pentru îmbunătățirea nivelului limbii engleze. Am avut emotii in ziua in care m-am prezentat la interviul de acceptare, dar totul a fost bine și am fost acceptată la cursuri. Din acel moment viața mea începuse să se schimbe! Am avut ocazia și plăcerea de a cunoaște oameni din diferite orașe ale țării, cu suflet, respectuoși, amabili, ajutători. Instructorii își dedicau toată răbdarea și puneau pe masă toate cunoștințele lor despre aviatie doar pentru noi, cursanții, pentru a începe sa prindem minunatul gust al acestei meserii! Nu am sa uit niciodată profesorii al acestei scoli! Oameni cu coloana vertebrală de la care am avut ce învața! Cursul a fost interesant. Am aflat cum a luat “naștere” avionul, cu aspecte frumoase și unele mai puțin plăcute (atunci când venea vorba despre accidente). Profesorii au încercat să ne facă să ne întindem aripile încă de pe atunci.

Totodata a trebuit sa imi imbunatatesc nivelul limbii engleze si inainte să mă prezint la interviuri am apelat la trainerul Nicoleta Gherman. Pe mine m-au ajutat foarte mult cursurile in limba engleza pe care le-am avut cu dansa. Avand o carieră indelungată la Qatar Airways, am invătat din experintele sale. Aceasta mi-a devenit mentor datorită elegantei, admiratiei față de aviație, frumusețe, putere, capabilitate. Doar când începea să vorbească îmi transmitea o vibrație și un sentiment de liniste, iar eu îmi spuneam mie însămi “Stefania, o să poți fii și tu ca ea, măcar 10%”.

Cum au decurs interviurile la care ai participat?

După obținerea atestatului începusem să merg la interviuri… Emirates, Qatar, Flynas, Wizz Air si Blue Air. După fiecare interviu eram doborâtă când aflam că răspunsul era “Nu”, însă nu m-am dat bătută, priveam cerul și când vedeam un avion îmi spuneam “și tu vei fii acolo, ai răbdare”. Intr-un final fusesem acceptată de către compania Blue Air, contractul fiind in prima fază doar pentru 6 luni, cu posibilitatea de prelungire. Eram ca un fluture când am primit mailul cu răspunsul “Stefania Gheorghe in urma interviului vrem să vă anunțăm că ati fost acceptată să faceti parte ca însoțitoare de bord…”  Vreau să menționez ca in ziua interviului am fost foarte relaxată și puțin nepăsătoare (dezamagită din cauza refuzului celorlalte companii) și am zis “fie ce-o fii” am zâmbit din suflet și am fost eu! După trei săptămâni mi-am făcut bagajul și am plecat la Iași cu inima strânsă, dar fericită că voi zbura! Mai apoi am participat si la un interviu cu Avion Express si vă pot spune că recrutările companiilor aeriene europene sunt foarte lejere, nu foarte stricte in comparație cu cele arabe. Însă companiile arabe sunt stricte pentru că sunt companiile din top și oferă servicii de înaltă calitate pasagerilor. Chiar dacă ai 30 de ani și începi să lucrezi la o companie arabă trebuie să te autoeduci și să îți schimbi comportamentul atunci când îmbraci uniforma companiei respective. Aceste companii oferă multe facilitați însoțitorilor de bord, ai o viața de lux însă puțin dificilă (bineînțeles depinde de fiecare om in parte cum primește o schimbare radicală in viața sa). Din punctul meu de vedere nu există anumiți pași de urmat atunci când ești la un interviu. Trebuie să fii tu, să zâmbești ca și cum ești la tine acasă și primești un musafir, cu zâmbetul de “bine ai venit, mă bucur că ești aici”, să fii naturală, să scoți părțile pozitive din tine. Și când e să fie, va fii! Însă nimic nu e imposibil. Interviul pt Avion Express a fost prin Skype și a fost foarte lejer, neașteptat de plăcut și relaxant, chiar nu mă așteptăm să fiu acceptata să lucrez cu ei. Din nou, pentru mine a fost o surpriză. Când nu te aștepți atunci primești ceea ce îți dorești!

Care sunt calitătile unei stewardese?

Din punctul meu de vedere o stewardesa trebuie să aiba o elegantă specifică, o privire și un zâmbet sincer, stabilitate proprie, să fie ageră, respectuoasă, cu cunoștințe despre aviație (in avion nu suntem doar pentru a servi ceai și cafea, și cine citește acest articol poate mă înțelege) și câteodată este important și simtul umorului.

Descrie-ne putin experienta ta de munca la Blue Air si Avion Express. De ce te-ai mutat la o companie de tip charter?

Pentru compania Blue Air am lucrat doar 6 luni pentru că mi-am dorit să plec din Romania (îmi pare rău, dar sunt sinceră) si am vrut să zbor in afară, să fiu independentă, să cunosc oameni din diferite colțuri ale lumii, să mănânc alte feluri de mâncare, să cunosc alte tradiții si îmi place să vorbesc o limbă străină. Eu am simtit că nu ma incadrez intr-o companie romanească si la început mi-a fost greu fiindcă orice început este greu pană prinzi și îți dai seama cum stau lucrurile intr-adevăr. Acum că lucrez la Avion Express pot face o mare comparație… Sunt foarte fericită și împlinită fiindcă fac parte din FAMILIA AVION EXPRESS!!! Este o companie cu oameni calzi care oferă respect și ajutor. Și am foarte multe și frumoase amintiri; tot ce pot spune este că viata mea a început de când am început să lucrez pentru Avion Express. Am o fericire in interiorul meu de nedescris datorită lui Dumnezeu.

Ce reprezintă pentru tine munca cu pasagerii?

Customer service pentru mine înseamnă transpunerea ta ca om in fata unui pasager care vrea să călătorească in comfort și bineînțeles contează foarte mult siguranța pasagerilor și a noastră, a echipajului!

Pentru mine NU EXISTA un aspect neplăcut al acestei meserii!!! Nu există așa ceva in sufletul și mintea mea! Intr-adevăr uneori îți poți simți corpul obosit și foarte lent, însă eu îmi iubesc jobul și mă dedic trup și suflet zi de zi! Colegii mei mă ajută foarte mult, sunt voioși, amuzanti și mergem împreună cu mare drag la zbor. Contează foarte foarte mult să ai colegi, oameni!

Care sunt beneficiile acestui job?

Ca beneficii pot menționa faptul că porți o uniforma respectabilă, este un domeniu curat și nu îl întâlnești de zi cu zi…. când stai de vorbă cu o persoană si intrebi “cu ce te ocupi?” răspunsul poate fi “doctor, contabil, profesor, administrator etc”, dar rar auzi “stewardesă” și când auzi acest cuvânt este ceva de admirat. Este un job unic pentru că cerul este al meu!

Ce sfat ai da celor care vor să îți urmeze exemplul?

Sfatul meu, din suflet, pentru toți cei care vor să devină însoțitori de bord este să aibă credință, răbdare, să meargă la interviuri, să învețe pas cu pas să se autodepășească chiar dacă uneori există o mică teamă sau o emoție. Niciodată nu poți știi dacă este ziua mult așteptată sau nu! O dată ce intri in această meserie nu mai poți respira fără ea. In acest articol mi-am pus sufletul pe tavă și am vorbit cu toată onestitatea mea. Trebuie să credem in Dumnezeu, in noi, să zâmbim zilnic și ține minte că lucrurile vor veni de la sine.