Viata ca stewardesa

Cerințele minime pe care companiile aeriene le caută la un candidat

Cerințele minime pe care companiile aeriene le caută la un candidat

Dacă sunteți interesat/ă în a avea o carieră ca însoțitor de bord, trebuie să verificați mai întâi dacă aveți calificările și/sau experiența necesară pentru a fi angajat în domeniul aviației. Toate companiile aeriene au o pagină web de Cariere, unde puteți găsi toate aceste cerințe minime pe care le caută liniile aeriene în viitorii candidați. Dacă nu îndepliniți cerințele minime de angajare, atunci nu sunteți calificat pentru interviu și CV-ul și / sau aplicația voastră ar putea fi respinsă.

Vârsta – îndepliniți sau nu cerința minimă de vârstă?

Unele companii aeriene din Orientul Mijlociu nu pot obține viza dumneavoastă de lucru decât dacă aveți 21 de ani, însă majoritatea companiilor din Europa vă cer să aveți cel puțin 18 ani. Dacă nu vă aflați la vârsta minimă la momentul depunerii aplicației, dar atingeți această vârstă în 6 luni, atunci puteți aplica în continuare, deoarece procesul de recrutare și angajare ar putea dura chiar mai mult. În ultimul timp, din cauza problemelor de discriminare, nu există cerințe maxime de vârstă. De aceea, în timpul interviului sau al instruirii puteți întâlni și persoane de peste 40 de ani. Cunosc chiar câteva persoane cu vârste cuprinse între 33 și 37 de ani, fără experiență anterioară, care au fost selectați de companii aeriene din Orientul Mijlociu. La anumite companii din Europa, nu fiți șocați dacă veți avea colegi chiar de peste 50 de ani, deoarece unele dintre aceste companii aeriene apreciază cu adevărat experiența lor de viață și nivelul de maturitate.

Înălțime, greutate și sănătate

Majoritatea companiilor aeriene angajează însoțitori de bord de cabină care au o înălțime între 1,58-1,80 metri. În afara acestei limite normale, anumite companii aeriene au cerințe de înălțime minime și maxime în funcție de mărimea aeronavelor și de amplasarea anumitor echipamente de siguranță și de supraviețuire la care trebuie să le ajungeți. În mod obișnuit, aceste tipuri de echipamente sunt situate în compartimentele de deasupra sau în spatele scaunelor. Unele companii aeriene din Orientul Mijlociu vă pot solicita să treceți printr-un test de înălțime, pentru a demonstra că puteți ajunge desculți, pe vârfuri, cu mâinile întinse o înălțime minimă de 2,10-2,12 m. Greutatea dumneavoastră ar trebui să fie, de asemenea, proporțională cu înălțimea, deoarece trebuie să aveți o figură plăcută, aspect profesional, fără tatuaje sau piercinguri vizibile. (Qatar Airways este singura companie aeriană care nu angajează persoane cu tatuaje, chiar dacă acestea nu sunt vizibile în uniformă, însă dacă faceți dovada că tatuajul este în curs de ștergere, mai aveți o șansă să fiți agajat). Trebuie să fiți în condiții bune de sănătate, cu o dantură frumoasă, fără dinți lipsa și fără brățări dentare. Dacă treceți de interviul final și sunteți rugat să trimiteți un raport medical, anumite teste medicale vor fi re/făcute, în mod normal, și la clinica companiei aeriene înainte să începeți școala de însoțitori de bord. Printe aceste teste se numără un test oftalmologic. Se acceptă dioptrii de maximum -4 până la +4 la majoritatea companiilor aeriene arabe; totuși, în Europa, unele companii acceptă chiar dioptrii de -5 / +5.

Educație și limbi străine

Pentru a deveni stewardesă, este necesar să dețină o diplomă de bacalaureat și o bună cunoaștere a limbii engleze. Totuși, o educație superioară sau capacitatea de a vorbi o a doua limbă străină este întotdeauna un avantaj. De asemenea, în aplicație menționați următoarele: dacă ați absolvit orice alte cursuri de formare profesională, cursuri de prim ajutor sau o școală de aviație. 

Pașaport

Dacă aplicați pentru orice companie aeriană europeană, vi se cere să aveți un pașaport UE nerestricționat, în timp ce pentru companiile aeriene arabe acesta trebuie să aibă 5 ani valabilitate. Pașapoartele cu 6 luni – 1 an de valabilitate (uneori temporară) nu ajută, întrucât viza de muncă în Orientul Mijlociu este eliberată numai pentru pașapoartele de valabilitate pe termen lung. Dacă doriți să lucrați pentru Air New Zeeland sau orice companii aeriene americane, canadiene sau australiene, atunci trebuie să aveți deja dreptul de a lucra în aceste zone, cum ar fi cetățenia sau statutul de rezident permanent, precum și capacitatea de a călători în străinătate fără restricții. Atunci când aplicați pentru o companie americană, trebuie să treceți și o verificare de securitate DOT necesară înainte de angajare și testarea alcoolului.

Experiența serviciului clienți

Majoritatea companiilor aeriene sunt doritoare să angajeze persoane care au deja o anumită interacțiune cu clienții, fie în departamentele de vânzări, în relațiile publice, în turism sau în industria hotelieră. Se crede că aceste persoane au deja abilități excelente de comunicare și abilitatea de a rezolva problemele fiecărui client.

Alte abilități

În majoritatea anunțurilor de recrutare, puteți găsi și alte competențe necesare înainte de a vă depune CV-ul, și anume: să fiți o persoană serioasă, prietenoasă și profesională, dornici să trăiți în străinătate și să aveți un program flexibil. Trebuie să fii capabil să lucrezi într-o echipă, să ai maniere foarte bune și un nivel ridicat de responsabilitate față de cerințele postului. Capacitatea de a înota este în continuare o cerință necesară pentru majoritatea companiilor aeriene europene, deoarece în timpul instructajului trebuie să demonstrați că puteți înota 25 metri fără/ cu vestă de salvare sau poate chiar 30-50 de metri.