Interviuri

“Este important sa te adaptezi” – Povestea Catalinei, cursanta & stewardesa

“Este important sa te adaptezi” – Povestea Catalinei,

cursanta & stewardesa

Catalina Constantinescu are 31 de ani si de 5 ani este insotitor de bord si in trecut a practicat dansul sportiv de performanta . Iubeste dansul si chiar a activat in acest domeniu , dar intre timp microbul aviatiei i-a intrat in sange si a reusit sa isi implineasca visul de a opera zboruri lungi si de a calatori. Am pregatit-o pentru aviatia de top in cadrul unui Curs Special Training, dar si in cadrul Cursului Premium VIP de Silver Service, iar la scurt timp s-a angajat in Romania pentru o companie cu profil charter.

Catalina, cum ai devenit stewardesa?

Am ales aceasta meserie tocmai din nevoia de cunoastere, de a-mi depasi limitele si a iesi din zona de confort. Eu am inceput in domeniul aviatiei in anii in care companiile din Orientul Mijlociu nu erau in cautare de personal. Am ales un job in Europa sau el m-a ales pe mine, dar nu imi pare rau. Cred ca m-as fi acomodat foarte greu cu cultura companiilor din Orient.

Am inceput zborul de la baza din Londra, operand 1 an tronsoane scurt curier pentru Ryanair. Din dorinta de a incerca si zborurile lung curier, am plecat la Norwegian Air Shuttle, cu baza in Gatwick si mai apoi la Roma. Odata cu venirea pandemiei am ramas fara job, insa vara trecuta am reusit sa ma angajez la o companie tip charter, unde activez pana in prezent.

Ce te recomanda pentru un astfel de job?

Adaptabilitatea si empatia. Am incercat intodeauna sa ma pun in locul omului cu care vorbesc si care de cele mai multe ori are o problema de rezolvat. Am invatat foarte mult din cei 5 ani petrecuti in aviatie. Calitatile mele de comunicare s-au imbunatatit vizibil, am reusit sa anticipez ceea ce se va intampla sau va cere un pasager. Am ajuns sa judec mai putin, sa inteleg ca omul vine cu o poveste si ca in spatele unui om nervos sau recalcitrant poate fi mai mult decat impolitete.

Te-a ajutat experienta de munca anterioara?

Nu prea. Nu am avut foarte multa experienta in customer service, dar cred ca felul meu de a fi si dorinta puternica de a incerca acest domeniu si de a calatori m-a ajutat foarte mult.

Cum te-ai pregatit pentru interviu?

Am cautat pe online prima data si desi nu am gasit foarte multe informatii la acea vreme, am gasit un curs de o zi la care era trainer Nicoleta Gherman, insotitor de bord cu o experienta incontestabila la una din cele mai mari companii din lume. Pasiunea cu care vorbea si ne povestea despre acest job ce a reusit sa il transforme intr-o cariera superba, m-a facut sa imi intareasca motivatia si determinarea si sa imi starneasca si mai mult curiozitatea. Am urmarit-o toti anii in care am zburat si anul trecut am decis ca ma poate ajuta si cu informatii despre aviatia privata. Astfel am urmat si cursul VIP de 1 zi pentru aviatia privata.

Ce ne poti impartasi din experienta ta de stewardesa?

Prima experienta a fost grea. Relocata intr-o tara noua, nu aveam absolut nici un prieten in zona in care eram, totul era nou si se desfasura intr-un ritm foarte rapid. Trebuia sa tii pasul sau sa pleci acasa, ceea ce nu era o optiune pentru mine pentru ca imi doream foarte mult sa zbor. M-am acomodat in cele din urma si daca sunt recunoscatoare pentru ceva primei companii la care am activat, as fi pentru oamenii frumosi pe care i-am intalnit si cu care am creat legaturi ce dureaza pana in ziua de azi. Bineinteles, training-ul intensiv ce a durat 6 saptamani, unul destul de dificil, ne-a facut sa intelegem responsabilitatea uriasa pe care o au insotitorii de bord.

Intamplarile haioase erau la ordinea zilei. Imi amintesc cum cei mai experimentati ne faceau asa zis-ul “botez” pe primele curse, cele de acomodare si ne faceau diverse farse: ne puneau sa numaram pliculetele de zahar de la bord (care erau cu zecile, poate de ordinul sutelor), ne spuneau sa cerem parola cand deschideam usa pentru debarcare si ground staff-ul nu trebuia sa spuna nimic de fapt. Erau diferite lucuri ce faceau ziua inceputa la 5 dimineata sa para mult mai usoara. Imi amintesc cu placere de momentele acestea acum. 😊

Bineinteles ca au existat si intamplari mai putin placute, in cadrul echipei sau poate din cauza pasagerilor recalcitranti. Am avut cazuri medicale, dar intodeauna a existat o solutie si s-a terminat cu bine ziua, oricat de grea parea a fi. Tocmai de aceea, daca ar fi sa o iau de la capat, as alege aceeasi meserie! Nu as fi reusit niciodata sa cunoasc atatia oameni frumosi si locuri minunate de pe acet glob daca nu as fi zburat. Consider ca experienta aceasta de viata pe care am capatat-o zburand este nepretuita. Sunt recunoascatoare petru ca am reusit sa imi implinesc si acest vis, de a zbura.

Care e diferenta intre aviatia low cost si ACMI charter?

Este diferit sa zbori in Romania, diferita tipologia pasagerului pe cursele charter, ceea ce ma face sa vin cu placere la zbor. Bineinteles ca aici a contribuit foarte mult si echipa, care m-a primit si integrat foarte repede.

Este mai usor cand iti stii colegii, le stii obiceiurile si nu trebuie sa o iei de la capat de fiecare data cu alt echipaj. Se creeaza si legaturi mai puternice si poate si nivelul de incredere e mai mare cand esti la 10.000 m altitudine si apare o urgenta.

Ce ai vrea sa transmiti noii generatii?

Sa nu uite ca in acest domeniu este foarte important sa te adaptezi si sa intelegi ca nu este nimic batut in cuie, doar procedurile de urgenta!

Avem cursanti selectati de 74 de companii aeriene. Daca doresti sa treci si tu cu brio de un astfel de interviu si sa ai un CV perfect, poti urma online sau offline Cursul Special Training sau Cursul de Private Coaching organizat zilnic, la cerere. Vei avea ocazia să te pregătești alături de singurul trainer-formator din România activ în aviația comercială și privată, având totodată experiență ca recrutor de însoțitori de bord.