CUM ARATA TRAININGUL CA INSOTITOR DE BORD

Odata ce ai trecut de interviu vei fi relocat la baza de zbor si vei incepe un nou capitol din viata. Mai intai vei avea de trecut prin cateva probe medicale pentru ca angajatorul sa se asigure ca esti apt de zbor din punct de vedere medical si uneori, estetic. Iti va fi verificata sanatatea si daca ai tatuaje, cicatrici, piercing la vedere atunci cand porti uniforma.

Odata trecute cu brio si aceste teste vei avea de studiat intens timp de 6-8 saptamani cateva manuale complexe, in limba engleza. De obicei cursurile se tin dimineata si a intarzia la cursuri nu este acceptat. In cadrul unei zile de curs, adica intre 6-8 ore de studiu, vei avea 2-3 pauze mici si o pauza de pana la 1 ora la pranz. Dupa 5-6 zile de studiu vei avea weekendul liber. In schimb la companiile arabe weekendul este considerat vinerea si sambata.

Trainingul incepe cu studierea Procedurilor Opertionale (de Siguranta si Securitate), manualul avand 100-200 de pagini. In cadrul acestor proceduri vei studia:

  • Informatii despre aviatie, zbor, legislatie si tipuri de avioane
  • Proceduri de urgenta (aterizari de urgenta cu sau fara timp de pregatire, amerizarea, comenzi de urgenta etc.), incluzand exercitii si examinari practice
  • Echipamentele si cum se folosesc la bordul avionului, incluzand exercitii si examinari practice
  • Bunuri periculoase
  • Factori umani si Managementul resurselor echipajului
  • Securitate
  • Comunicare
  • Relatia cu pasagerii si serviciul la bord, , incluzand exercitii si examinari practice
  • Medicina aeronautica, incluzand exercitii si examinari practice
  • Supravietuirea in diferite medii
  • Cum sa lupti impotriva focului si fumului, incluzand exercitii si examinari practice
  • Grooming

Examinarile sunt de ordinul zecilor!

Mai intai vei avea mini-examinari la inceputul fiecarei zile, instructorul asigurandu-se ca ai acumulat toate informatiile predate inainte cu o zi.

Instructorul poate da teste intermediare de verificare a cunostintelor pentru a fi sigur ca intreaga grupa este pregatita pentru examenele finale.

Dupa fiecarei materie vei avea de sustinut un examen scris si uneori si practic.

La final vei avea de sustinut un examen practic si/sau scris care include toate materiile.

Exercitiile si examinarile practice au loc de cele mai multe ori in simulator sau in mock-up-ul plasat intr-o camera (o sectiune de avion de foarte mici dimensiuni cu cateva scaune si 2-3 compartimente de bagaje, rareori incluzand si o mica bucatarie sau toaleta). Practica poate avea loc in fiecare zi sau odata incheiat un capitol. Pentru examinarile finale sau pentru cursul de reimprospatare a informatiilor, desfasurat odata la 1 sau 3 ani, compania poate tine cursul la o alta academie de aviatie, in alta tara.

Urmeaza zborul/rile de verificare (linecheck) pe diferite tipuri de avioave, pe parcursul carora sustii un examen oral. Instructorul verifica si observa daca stii unde sunt echipamentele, daca stii cum sa operezi usile si daca urmezi toti pasii pentru a-ti indeplini indatoririle de insotitor de bord.

Odata primit Atestatul de membru al echipajului de cabina vei opera 2-3 zboruri de acomodare, ca observator. Sefa de cabina iti va raspunde la intrebari daca ai nelamuriri si te va ghida atunci cand vede ca nu te descurci foarte bine. Doar dupa aceste zboruri vei incepe sa operezi ca insotitor de bord cu drepturi depline.

Cursurile sunt predate de instructori de diferite nationalitati, cu o vasta experienta de zbor ca insotitori de bord, sefi de cabina sau chiar piloti. Toate cursurile se desfasoara exclusiv in limba engleza si vei invata sute de termeni si cuvinte tehnice. Studiul individual, zilnic, este necesar pentru a te familiariza 100% cu toate procedurile si lumea aviatiei. In plus vei avea reguli scrise care trebuie respectate cu strictete, chiar daca unele reglementeaza chiar si viata ta privata.

*Daca doresti si tu sa iti indeplinesti visul de a zbura si sa incepi o cariera ca insotitor de bord, te asteptam la curs. Te poti inscrie aici pentru a te pregati pentru succes!

In imagine este Paul, fost cursant, in prezent insotitor de bord la Emirates.