DACA ITI PLACE CEEA CE FACI, NU VEI MUNCI O ZI IN VIATA TA

Interviu cu Lavinia, fosta cursanta, in prezent stewardesa la Wizz Air

Lavinia avea doar 20 de ani cand a inceput sa incolteasca in mintea ei gandul de a deveni stewardesa. Doi ani mai tarziu si-am indeplinit visul si in prezent este insotitor de bord. In cadrul cursului privat “Stewardesa de nota 10” mi-a aratat ca este o persoana prietenoasa , cu un zambet larg, careia ii place sa faca zilele mai senine celor din jur si tind sa cred ca si reuseste. A copilarit si crescut in Roma, Italia desi la varsta de 18 ani s-a mutat in Londra pentru a-si imbunatati cunostintele in limba engleza. In Anglia a lucrat ca si Guest Experience la compania M&M’s World. A decis sa se mute in Romania in urma anuntului de deschidere a unei noi baze WizzAir la Sibiu,  orasul ei natal. Pana sa isi indeplineasca visul s-a angajat, la un birou cu program fix 9:00-6:00, ceea ce a facut-o sa isi doreasca si mai mult acest post.

Cum ai devenit stewardesa?

De foarte mica mi-am dorit sa devin insotitor de bord. Am avut posibilitatea de a face primul meu zbor inca de la varsta de 6 ani, intre Roma si Madrid . De atunci m-am indragostit de acest domeniu. Deja din scoala  generala stiam ce imi doresc cand o sa ma fac mare. Prin urmare mi-am propus ca orice lucru as fi facut, l-as fi facut pentru a ma ajuta sa devin cabin crew asa ca am ales liceul de limbi straine si m-am mutat  in Londra. Azi pot spune cu mandrie ca cea mai mare realizare a mea este faptul ca mi-am implinit visul de a deveni insotitor de bord si ca am reusit sa fiu indipendenta de la o varsta destul de mica.

Ce ai facut pentru a-ti indeplini visul?

In primul rand am realizat ca trebuie sa stiu engleza foarte bine si am lucrat o perioada in Londra. Apoi, fiind destul de emotiva de fel, m-a ajutat foarte mult cursul de pregatire impreuna cu Nicoleta, pentru ca am parcurs pas cu pas probele interviului si am raspuns la multe dintre intrebarile si situatiile care pot aparea pe parcursul selectiei. Pregatirea pentru proba de grup a fost una foarte importanta pentru ca m-a ajutat sa am o parere solida despre ce urma sa spun si felul in care urma sa imi expun parerile. Am realizat ca pentru a reusi sa treci cu brio peste interviu trebuie sa fiu cat mai increzatoare in mine, dar in acelasi timp si modesta.

La bordul avionului
La bordul avionului

Cum s-a desfasurat interviul?

Cred ca interviul Wizz Air este unul destul de complex, care te pregateste psihic pentru ceea ce va urma. Proba de grup de exemplu este foarte importanta pentru a da posibilitatea recrutorilor de a vedea cum relationezi cu persoane necunoscute, fiecare zbor fiind cu alt echipaj. Am mai avut un interviu similar cu cel din aviatie la compania englezeasca M&M’s World. Desi cele doua companii sunt din domenii total diferite, au un obiectiv comun: interactionarea profesionala cu clientii. La interviul final am incercat sa arat recrutoarelor cat de bine m-am documentat despre aviatie si ca am experienta in Relatii Clienti.

As recomanda tuturor celor care vreti sa zburati sa nu va lasati batuti daca nu treceti odata sau de doua ori de interviu. Daca va doriti cu adevarat, veti reusi la momentul potrivit. Totul se indeplineste pentru cine isi doreste cu adevarat un lucru.

Cum este stewardesa perfecta?

Sa nu uitam ca una dintre valorile WizzAir este integritatea. Acest lucru inseamna sa demonstrezi cine esti cu adevarat, sa nu iti fie frica sa zici adevarul si sa nu “construiesti” o persoana care nu te reprezinta. In plus, atunci cand faci din suflet ceva, se vede pe fata ta. Asadar, daca iti place ceea ce faci, nu vei mai simti ca muncesti nici macar o zi din viata ta.
Calitatiile unui insotitor de zbor de top sunt perseverenta, dorinta si predispunerea de a lucra cu oameni ce provin din culturi diferite. O stewardesa perfecta este increzatoare in capacitatile sale, iubeste aviatia si tot cea ce presupune meseria aceasta, facand din inima acest job. Domeniul Servicii Clienti l-as putea descrie printr-un motto: “Trateaza-i pe ceilalti asa cum ai vrea sa fii tu tratat”. Pasagerii sunt persoane normale care nu trebuie tratate cu superioritate.Mai mult decat atat, un insotitor de bord bun va ajuta intotdeauna colegii in a rezolva o problema in foarte scurt timp.

Ce ti se pare mai greu in acest domeniu?

Cel mai greu lucru pentru mine cand am trecut de la un job la birou la cel de insotitor de bord a fost iregularitatea somnului. Daca la un job de birou programul este acelasi si stii ca ai noptile pentru a te odihni, ca echipaj de bord trebuie sa fii pregatit sa te pui in pat intr-o zi la 9  seara pentru a te trezi a doua zi foarte de dimineata, pe cand in alta zi o sa te pui in pat la 2 noaptea, dupa un zbor de seara.

Cum te-ai adaptat la traiul intr-o noua tara?

Desi am crescut in Italia si parinti mei inca se afla acolo, mutarea in Anglia si mai apoi in Romania a fost destul de usoara. Mai ales in Romania m-am adaptat foarte rapid, intr-un cat in fiecare vara am petrecut o luna in Sibiu si asa mi-am facut o idee despre traiul in tara. In plus m-a ajutat forte mult prezenta prietenului meu, care m-a sustinut foarte mult, dar si a prietenilor care, desi i-am cunoscut in vacantele de vara, au devenit prieteni pe viata.

*Daca doresti si tu sa iti indeplinesti visul de a zbura si sa incepi o cariera ca insotitor de bord, te asteptam la curs. Te poti inscrie aici pentru a te pregati pentru succes!